از چوب گردو در همدان در درمان گرفتگی عضلات استفاده می شود

هدف از خشک کردن چوب گردو در همدان در هوای آزاد کاهش رطوبت چوب به کمترین مقدار مجاز شرایط آب و هوایی در کوتاه ترین زمان بدون ایجاد نقص است.

سطح کاهش رطوبت قابل دستیابی به دما و رطوبت نسبی بستگی دارد. باد زمان مورد نیاز را کاهش می دهد، اما تماس مستقیم با باران و برف مانع از پیشرفت خشک شدن می شود.

حیاط خشک کردن هوا در نزدیکی کارخانه الوار، در محل خشکی قرار دارد که حرکت هوا توسط درختان یا ساختمان های بلند مانعی ندارد.

سطح زمین عاری از آوار و پوشش گیاهی است و کوچه هایی برای مناطق کار و حرکت هوا در نظر گرفته شده است.

ردیف پایین الوار حدود 40 سانتی متر (16 اینچ) بالاتر از سطح زمین نگه داشته می شود و با اضافه شدن لایه ها فضایی برای گردش هوا در نظر گرفته شده است.

هنگامی که شمع بندی به صورت مکانیکی انجام می شود، ابتدا الوار در بسته بندی ها آماده می شود. سقف مناسبی که معمولاً از چوب یا مواد پانل کم عیار ساخته شده است، در بالای هر شمع قرار می گیرد.

چوب

زمان مورد نیاز برای خشک کردن هوا از شرایط سبز تا رطوبت 20 درصد از حدود 20 تا 300 روز برای چوب با ضخامت 2.5 سانتی متر (1 اینچ) بسته به گونه، مکان و زمان سال متغیر است.

علاوه بر این، چوب را می توان با روش های خاصی خشک کرد که شامل خشک کردن خورشیدی (استفاده از خشک کن های گلخانه ای یا مجهز به کلکتورهای خورشیدی)، خشک کردن با دمای بالا، خشک کردن کوره رطوبت زدایی (که در آن رطوبت چوب تبخیر شده متراکم می شود و گرمای نهان).

بازگرفته شده و برای تبخیر اضافی استفاده می شود)، و جوشاندن در روغن (ترکیبی از خشک کردن و نگهداری، معمولاً با کرئوزوت).

برخی از روش‌های دیگر مانند خشک کردن با مواد شیمیایی کاربردی (ادویه نمک)، بخارات آلی (مانند زایلن)، یک حلال (مخصوصاً استون)، الکتریسیته با فرکانس بالا، سانتریفیوژ کردن، تابش مادون قرمز، خلاء و امواج مایکروویو، بسیار گران هستند و بنابراین از نظر تجاری قابل استفاده نیستند.