انواع ماهی جنوبی با طعم مختلف

ماهی نوعی جانور آبزی است که در بیشتر دریاها، دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و اقیانوس‌های ما زندگی می‌کند. همه ماهی ها مهره داران هستند و انواع ماهی ها به گروه هایی مانند ماهی های استخوانی، ماهی های غضروفی و ​​ماهی های بی آرواره تقسیم می شوند. بیشتر ماهی هایی که ما مصرف می کنیم انواع ماهی های استخوانی هستند. برخی از انواع ارزان ماهی شامل ماهی خال مخالی، ساردین و تیلاپیا است. انواع گران قیمت ماهی در رستوران می تواند شامل ماهی تن آبی، اره ماهی و ماهی آزاد وحشی باشد و با محبوب ترین ماهی هایی که مصرف می کنیم آشنا خواهید شد. همچنین متوجه خواهید شد که اگر ماهی با طعم ملایم یا با طعم قوی می خواهید، چه نوع ماهی را انتخاب کنید.

ماهی

قبل از بررسی برخی از بهترین ماهی های خوراکی مانند ماهی دلمی برای خوردن، مهم است که در مورد گروه های ماهی ها بدانید.

ماهی های قرمز، صورتی یا نارنجی از خوشمزه ترین ماهی ها هستند و می توانند از گران ترین ماهی ها باشند. ماهی تن ماهی اعماق دریا است که رنگ گوشت آن از صورتی تا قرمز تیره است. ماهی قزل آلا، قزل آلای رنگین کمان و راهب ماهی از گونه های محبوب ماهی های صورتی استخوانی با طعم خوب ماهی هستند.

ماهی های سفید، پوسته پوسته و ملایم رایج ترین ماهی های مصرفی هستند، زیرا نسبت به ماهی های صورتی یا قرمز قیمت کمتری دارند. ماهی سفید مانند ماهی کاد، باس دریایی، یا دست و پا کردن معمولاً دارای طعم ملایم ماهی و گوشت پوسته پوسته است.

ماهی قزل آلا

ماهی های سفید، لاغر و سفت مانند ماهی باس سیاه، شمشیر ماهی و مروارید ماهی.

ماهی تیره و روغنی معمولاً ماهی با طعم قوی است و برخی از انواع خوشمزه آن عبارتند از: ماهی خال مخالی، ساردین، ماهی تن و سالمون. این نوع ماهی های گوشتی نیز به دلیل داشتن اسیدهای چرب امگا 3، نوع مهمی از غذا هستند.

ماهی باس نام تعدادی از گونه‌های ماهی از خانواده‌های  است. برخی از گونه های پرطرفدار باس دریایی عبارتند از باس دریایی اروپایی ، باس دریایی ژاپنی  و باس دریایی آسیایی.

یک نوع محبوب دریایی در جنوب باس سیاه است. این گونه از ماهی اقیانوس اطلس دارای گوشت سفید و سفت و طعمی لطیف است. هنگامی که خاصیت پخته می شود، گوشت ماهی باس پوسته پوسته می شود.

ماهی باس ماهی بسیار خوشمزه ای است که به آن ماهی هامور نیز می گویند.
نوع دیگری از ماهی های هم خانواده ماهی کاد به نام وایتینگ  گاهی به عنوان ماهی کاد به بازار عرضه و صادرات ماهی می شود.

شبیه به ماهی کاد و به همان اندازه خوش طعم، هیک است که از طبقه بندی مشابهی با ماهی کاد و هادوک است. این ماهی دریایی در آبهای عمیق با گوشت سفید خالص و طعم دلپذیر است.