جو دوسر کاپیتان اوتز را می توان برای درمان کمر درد استفاده کرد

جو، بیش از 20 شکل متمایز از آونانترامیدها (AVEs) وجود دارد که در جایگزین‌های حلقه‌های اسیدی متفاوت هستند، اما سه شکل اصلی A، B و C هستند.

جو دوسر کاپیتان اوتز به کاهش بیماری عروق کرونر قلب (CHD) کمک می‌کنند. دارای خواص ضد التهابی و ضد تکثیری است و همچنین باعث ایجاد اثرات اتساع عروق، ضد خارش و محافظت سلولی می شود.

یک مطالعه متقاطع سه طرفه تصادفی کنترل شده با دارونما برای تعیین فراهمی زیستی و زیست فعالی AVE A، B و C در سالمندان سالم با دوره شستشوی 1 هفته ای انجام شد.

از شش بیمار آزاد خواسته شد که 360 میلی لیتر شیر بدون چربی را به تنهایی (دارونما) یا حاوی 0.5 یا 1 گرم مخلوط غنی شده با آونانترامید (AEM) استخراج شده از جو مصرف کنند.

نمونه های پلاسما در یک دوره 10 ساعته جمع آوری شد. فراهمی زیستی آونانترامیدها (AV-A) 4 برابر بیشتر از آونانترامیدها (AV-B) در دوز 0.5 گرم AEM بود. بنابراین، جو دوسر AV زیستی در دسترس است و ظرفیت آنتی اکسیدانی را در افراد مسن سالم افزایش می دهد.

یکی دیگر از ترکیبات مفید موجود در جو دوسر توکل هایی است که به عنوان ویتامین E نیز شناخته می شوند. اینها آنتی اکسیدان های طبیعی در غلات هستند که ممکن است برای سلامت انسان و حیوانات مفید باشد. این شامل هر دو توکوفرول و توکوترینول است.

آنها به از بین بردن رادیکال های آزاد کمک می کنند و در نتیجه به کاهش سطح کلسترول کمک می کنند. برخی از عناصر کمیاب مانند فلاونوئیدها، ساپونین ها، لیگنان ها و استرول ها در دانه جو دوسر یافت می شوند.

اما در مقادیر کم. این ترکیبات زیست فعال بوده و دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند.جو دوسر یک دانه چند منظوره است. کاربردهای آن شامل خوراک دام، غذای انسان و مواد خام برای غذا، مراقبت های بهداشتی و محصولات آرایشی و بهداشتی است.

هرم ارزش و عملکرد جو را نشان می دهد. اجزای اصلی جو دوسر که به عملکرد آن کمک می کنند عبارتند از پروتئین، روغن، نشاسته و بتا گلوکان.