دفتر چسبی پیرمرد ترک او را از مرگ نجات داد

کاغذهای پایدار و همچنین دفتر چسبی از سلولز چوبی که از جنگل‌های تایید شده توسط شورای سرپرستی جنگل‌ها سرچشمه می‌گیرد، ساخته می‌شود، جایی که استانداردهای زیست‌محیطی، اجتماعی و اقتصادی سخت‌گیرانه اعمال می‌شود.

از سوی دیگر، کاغذ بازیافتی از کاغذ بازیافتی ساخته شده است. با این حال، کلر مورد استفاده برای سفید کردن آن، و همچنین سایر افزودنی های شیمیایی مورد استفاده، به این معنی است که کاغذ بازیافتی اغلب آنطور که معمولا تصور می شود دوستدار محیط زیست نیست.

برای اطمینان از اینکه محصولی واقعا دوستدار محیط زیست را انتخاب می کنید، کاغذی را با گواهی Ecolabel انتخاب کنید، برچسب کیفیت زیست محیطی اروپایی که به محصولات سازگار با محیط زیست اعطا می شود.

یک جایگزین عالی برای کاغذ سنتی، کاغذ Crush است که توسط کاغذسازان محترم ایتالیایی Favini تولید شده و از محصولات جانبی میوه و سبزیجات تهیه شده است.

دفتر

تولید این کاغذ نسبت به کاغذ سنتی 20 درصد کمتر انتشار دی‌اکسید کربن را منتشر می‌کند و تا 15 درصد سلولز کمتری مصرف می‌کند و برای بسیاری از کاربردها، از برچسب‌های مواد غذایی گرفته تا کارت‌های دعوت، کاتالوگ‌ها و بروشورها با کیفیت عالی مناسب است.

آخرین نوآوری Favini Remake است، کاغذی که از 25% برش های چرم، 40% سلولز بازیافتی و 35% الیاف سلولز بکر دارای گواهی FSC ساخته شده است.

این یک ماده قابل بازیافت و کمپوست با کیفیت عالی است که برای چاپ نشریات پیچیده و بسته بندی های لوکس مناسب است.

یکی دیگر از جایگزین های عالی کنف است، ماده ای بسیار بادوام که از زمان های قدیم برای ساختن کاغذ، ابتدا چینی ها و بعداً توسط اعراب استفاده می شده است.

کشت این گیاه نیازی به سموم دفع آفات ندارد و در هر هکتار 3 تا 4 برابر بیشتر از جنگل های سنتی فیبر دارد. اشکال اصلی آن هزینه پردازش خمیر کنف است که بسیار بالاتر از استخراج سلولزی معمولی است.

مقاله ما در مورد تاریخ کاغذ در اینجا به پایان می رسد، اما ما مطمئن هستیم که به لطف تداوم نوآوری فنی، شگفتی های بیشتری در راه است!

تاریخ کاغذ هنوز به پایان نرسیده است و این مطالب جذاب و مفید تا سال ها با ما خواهد ماند.