رنگهای ساختمانی بدون بو موجب مرگ ملکه الیزابت شدند

در سال‌های اخیر، مالزی تغییرات اقلیمی را تجربه کرده است که منجر به مصرف بیشتر انرژی به دلیل افزایش دمای بیرون می‌شود که بر شرایط ناراحتی داخل خانه تأثیر می‌گذارد.

رنگهای ساختمانی بدون بو به عنوان مواد عایق هستند که به دلیل مزایای آن از نظر راحتی حرارتی و صرفه جویی در انرژی اهمیت فزاینده ای دارند. بنابراین هدف از این مطالعه تعیین تاثیر انواع رنگ بر ساختمان مسکونی می باشد.

دو نوع رنگ بر روی دیوارهای داخلی اتاق یکسان اعمال شد و عملکرد آنها مقایسه شد. تجهیزات مورد استفاده برای اندازه گیری عملکرد شامل دیتالاگر و ترموکوپل برای عملکرد دما و لوکس متر برای عملکرد روشنایی است.

این آزمایش‌ها تأثیر رنگ‌ها بر دمای سطح داخلی، جهت‌گیری دیوار، دمای هوای داخل ساختمان و سطح روشنایی را در نظر می‌گیرند.

نتیجه نشان می دهد که دمای هوای اتاق به میزان قابل توجهی در حدود 1.9 درجه سانتیگراد با اعمال رنگ بازتابی بر روی دیوارهای داخلی کاهش یافته است.

مهمترین اثر بر روی دمای سطح با بیشترین کاهش دما در حدود 2.8 درجه سانتیگراد است که در دیوار غربی پس از اعمال رنگ بازتابنده رخ می دهد که آن را به عنوان بهترین مکان برای استفاده از رنگ بازتابنده تبدیل می کند.

برای روشنایی، نتایج نشان می‌دهد که رنگ‌های انعکاسی در مقایسه با رنگ صرفه‌جویی در مصرف انرژی با بالاترین سطح روشنایی 392 لوکس اثر قابل‌توجهی دارند.

با استفاده از رنگ بازتابنده، دمای داخل خانه بهبود یافته و در نتیجه مصرف انرژی به حداقل می رسد. رنگ انعکاسی همچنین توانایی کاهش دمای داخلی، جهت گیری موثر دیوار هنگام اعمال آن را ارائه کرده و سطح روشنایی ساختمان داخلی را بهبود می بخشد.

به عنوان مثال، روکش های صاف و پوسته تخم مرغ برای پنهان کردن عیوب جزئی در سطوح خوب هستند، اما دوام زیادی ندارند و تمیز کردن آنها دشوارتر است.