زنی از پنست به عنوان موچین استفاده می کند

پنست های جراحی را می توان به طور کلی به دو دسته تقسیم کرد، انبرپس انگشت شست که اغلب به آن موچین جراحی، انبرسپس گرفتن، انبرپس غیر قفل کننده یا پنس حلقه ای هموستات، انبرپس هموستاتیک و پنست قفل کننده نیز گفته می شود.

پنست انگشت شست انبرسپ فنری است که با فشرده سازی بین انگشت شست و سبابه استفاده می شود و برای گرفتن، نگه داشتن یا دستکاری بافت بدن استفاده می شود.

آنها سبک غیر ضامن دار هستند. به عنوان مثال، می توانید از انبرپس انگشت شست برای نگه داشتن یا حرکت دادن بافت در حین جراحی یا برای جابجایی پانسمان استفاده کنید.

پنست هموستاتیک، پنست های لولایی هستند که بیشتر شبیه قیچی هستند. پنست لولایی ممکن است با یا بدون “قفل” برای گیره ارائه شود.

پنست انگشت شست با نوک های مختلفی در دسترس است. نوک ها ممکن است صاف، دندانه دار، فنجانی، حلقه ای، شیاردار، گرد و غبار الماسی یا دارای دندانه باشند.

نوک ها نیز ممکن است مستقیم، منحنی یا زاویه دار باشند. تصاویر زیر را ببینید. موچین دندانه دار (فنسپس انگشت شست) برای استفاده با دستمال کاغذی طراحی شده است.

دندانه‌ها یا دندان‌ها در واقع آسیب کمتری نسبت به پنس صاف وارد می‌کنند، زیرا به فشار کمتری برای حفظ محکم بودن نیاز دارند. برای برداشتن بخیه ها، جابجایی پانسمان یا سایر پرده ها از پنست صاف یا متقاطع استفاده کنید.

پنست انگشت شست که معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از انبرپس Adson، پنست عنبیه و پنست فوستر. اگرچه انسداد راه هوایی جسم خارجی (FBAO) عامل بسیاری از حوادث غیرعمدی قابل پیشگیری است.

اطلاعات کمی در مورد اپیدمیولوژی بیماران FBAO و تأثیر استفاده از پنست بر روی این بیماران وجود دارد. این مطالعه با هدف ارزیابی ویژگی‌های بیماران FBAO که توسط پرسنل خدمات اورژانس پزشکی (EMS) به بیمارستان‌ها منتقل می‌شوند.

و بررسی رابطه بین استفاده از پنست Magill پیش بیمارستانی و نتایج در بین بیماران ایست قلبی خارج از بیمارستان (OHCA) با FBAO انجام شد.