زنی با مایع دستشویی عسل مادرشوهرش را مسموم کرد

وی در عین حال گفت: برای مصارف خانگی ممکن است استفاده از کف یا صابون مایع دستشویی عسل تفاوتی نداشته باشد زیرا تمیز کردن دست ها هدف اصلی شستن آنهاست.

Equils خاطرنشان کرد: سازمان غذا و داروی ایالات متحده به تازگی بازاریابی محصولات شستشوی ضد عفونی کننده بدون نسخه حاوی مواد شیمیایی ضد باکتریایی را به دلیل نگرانی در مورد مقاومت ضد میکروبی در حال ظهور ممنوع کرده است.

FDA گفته است که مشخص نیست صابون های ضد باکتری در دسترس مصرف کنندگان در پیشگیری از بیماری موثرتر از آب و صابون معمولی باشند. دو برند صابون در این مطالعه ادعای ضد میکروبی بودن نداشتند.

کمپف گفت: در مورد جایگزین‌های صابون‌های فوم بی‌اثر بالقوه، «موثرترین فرمول‌ها مالش یا ژل دستی مبتنی بر الکل هستند. به همین دلیل است که از آنها در مراقبت های بهداشتی استفاده می شود.

وی گفت که دومین نوع محصول موثر، صابون های ضد میکروبی است که به دنبال آن صابون های ساده قرار دارند. اما همیشه باید در نظر داشت که اثربخشی به ماده ضد میکروبی، غلظت آن، حجم محصول مورد استفاده و زمان استفاده بستگی دارد.

منشأ این مطالعه، همکاری بین نیکولت دیکسون، یک رشته کارشناسی بیوشیمی در دانشگاه ایالتی واشنگتن در پولمن و نویسنده اصلی مقاله، و بنیاد آموزشی میورا بود که دانش‌آموزان دبیرستانی را با مربیان در زمینه‌های بهداشت و درمان و STEM مرتبط می‌کند.

صابون‌های فوم، صابون‌های مایع آئروسل‌شده هستند که از طریق مکانیزم پمپ مخصوص پخش می‌شوند. در حال حاضر هیچ مطالعه ای برای مقایسه صابون مایع با صابون فوم از نظر اثربخشی کاهش بار میکروبی دست وجود ندارد.

در 3 آزمایش جداگانه و با 2 مارک مختلف صابون فوم، مشاهده شد که صابون فوم غیر میکروبی به اندازه صابون مایع در کاهش بار باکتریایی دست موثر نیست.