صابون صورت موجب رشد دوباره موهای از دست داده می شود

گاهی اوقات پیش می آید که برای ماه ها و حتی سال ها، برخی آرایش را پاک می کنند و صورت خود را بد تمیز می کنند.

این به ویژه برای کسانی اتفاق می افتد که هرگز از شوینده صابون صورت استفاده نمی کنند و فقط از شیر، کم یا بدون آبکشی یا احتمالاً کمی آب میسلار روی یک پد پنبه ای استفاده می کنند که دوباره آبکشی نشده است.

به همین دلیل، گاهی (اما نه همیشه!) پوست آنها بد به بدتر می شود. به طور ناگهانی و یک شبه، اگر این افراد از صابون استفاده کنند، در نهایت پوست آنها تمیز می شود و به درستی پاک می شود.

صابون او را از یک دوره طولانی خفگی و تمیز کردن ضعیف سم زدایی می کند. دارندگان پوست مذکور سپس برای معجزه فریاد می زنند و فقط به صابون ها سوگند یاد می کنند.

خداحافظ شیرهای خیلی چرب و آب های میسلار که کار را انجام ندادند! صابون ها اکنون به تمام فضیلت ها آراسته شده اند. همین مکانیسم برای افرادی که اصلا صورت خود را تمیز نکرده اند و مشکلات پوستی داشته اند، اتفاق می افتد.

با شستشوی روزانه با صابون، منطقا وضعیت بهتر می شود و شهرت معجزه آسای صابون تقویت می شود. در تمام این موارد، یک شوینده ساده صورت سوپرمارکتی بدون شک همان معجزه را انجام می داد!

حتی یک شرط مطمئن است که در میان بررسی های تحسین برانگیز در مورد مهارت صابون های شیر (الاغ، بز یا حتی گوسفند!)، اکثریت قریب به اتفاق در این مورد هستند. افرادی که به شدت از پوست خود مراقبت می کردند و به یک پاک کننده کف کننده واقعی نیاز داشتند.

از طرفی باید پذیرفت که برخی پوست مقاوم، معمولی و بدون مشکل دارند و اکثر پاک کننده ها از جمله صابون ها برای آنها مناسب است.

انسان ها هزاران سال است که صورت خود را با صابون ها و پاک کننده های اولیه شسته اند (مثلاً خاکستر) و همه آنها پوست فاجعه باری نداشته اند.