ویژگی پودر ماهی جنوب لذیذ

ویژگی پودر ماهی جنوب باعث شده است که بسیاری از فعالان در عرصه های مختلف مانند دامداری، مرغ داری و کشاورزی از آن به عنوان خوراک اصلی، مکمل غذایی و یا کود حیوانی استفاده کنند.

ویژگی پودر ماهی جنوب لذیذ

پودر ماهی جنوب ویژگی

پودر ماهی جنوب ویژگی های بسیار خاص و منحصر به فردی را دارا می باشد که در زیر به ذکر برخی از این خصوصیات می پردازیم.

۱-رنگ پودر ماهی اغلب به رنگ خاکستری، قهوه ای تیره تا روشن می باشد.

۲-داشتن ناخالصی های مختلف مانند ازت که حد مجاز آن در ۱۰۰گرم از ۱۳۰میلی گرم نباید تجاوز کند. (این کار توسط محققان بخش علوم غذایی و طبق دستگاه های خاص به صورت کامل بررسی می شود.)

۳-نداشتن قارچ، میکروب و انواع باکتری های دیگر (که توسط پرسنل بخش علوم آزمایشگاهی کارخانه بایستی بررسی و عدم وجود آن ها تایید شود.).

۴-پودر ماهی سرشار انواع از اسید آمینه، پروتئین حیوانی، کلسیم و فسفر می باشد.

۵-با توجه به وزن محصول از قیمت مناسبی برخوردار باشد.

۶-دارای نماد سیب سلامت، تاریخ تولید، انقضا و غیره باشد.

۷-بیش از حد مجاز از مواد نگهدارنده در آن استفاده نشده باشد.

۸-ماندگاری و کیفیت بالایی داشته باشد.

۹-کیفیت محصول جایگزین کمیت آن نشده باشد.

۱۰-در هنگام بررسی ویژگی های محصول به مواد استفاده شده در آن نیز بسیار توجه کنید.

مصرف پودر ماهی ،قابلیت هضم بالا به حیوان می بخشد و هم چنین باعث رشد بیشتر بدن حیوان و مقاومت بیشتر او در برابر مواجهه با بیماری های مختلف می شود.

بر همین اساس شما پس از جستجو در بازار هدف بایستی انواع برند ها را شناخته و یک برند با کیفیت و مرغوب را انتخاب نمایید و مقدار پودر ماهی مورد نیاز خود را از آن تهیه نمایید.

پودر ماهی جنوب لذیذ

پودر ماهی جنوب لذیذ کنجاله ماهی یا همان پودر ماهی جنوب لذیذ بوده و انواع دام و طیور و آبزیان در هنگام مصرف آن اشتهای شان بیشتر می شود، چرا که باعث مطبوع شدن طعم غذا و افزایش انرژی به خصوص در گاوها می شود.

بدون شک هرچه کیفیت مواد اولیه بیشتر باشد ،پودر ماهی تولیدی لذیذ تر ،با کیفیت تر و ماندگارتر است.

از هزاران سال پیش در کشورهای مختلف جهان از پودر ماهی استفاده های بسیار متفاوتی می شده است.

در زیر به معرفی نحوه استفاده از پودر ماهی در تعدادی از کشورهای مختلف می پردازیم:

۱-کشورهای شمالی در گذشته از روغن ماهی به عنوان سوخت و روشن نمودن چراغ ها استفاده می کردند.

۲-نروژی ها از ۸۰۰سال قبل از میلاد مسیح از پودر ماهی به عنوان کود و غذای حیوانات استفاده می کردند.

۳-ژاپنی ها نیز از پودر و روغن ماهی تا سالیان دراز به عنوان پخت و پز در صنعت آشپزی و انواع غذاهای خود استفاده می کردند.

۴-اسکاندیناوی ها نیز قبل از درک کاربرد غذایی پودر ماهی از ان به عنوان غذای دام و طیور استفاده می کردند.

۵-هم چنین روغن ماهی در کارخانه های صابون سازی و چرم سازی بسیار کاربرد داشته است.

۶-از قرن نوزدهم به بعد استفاده از پودر ماهی به عنوان کود گیاهی به شدت کاهش یافت, چرا که از ان بیشتر در تهیه غذای اصلی و یا مکمل برای انواع دام ،طیور و آبزیان و هم چنین در کارخانه های داروسازی نیز به استفاده می شد و با توجه به ارزش تغذیه ای بالا آن استفاده به عنوان جایگزین کود مقرون به صرفه نمی باشد.

کارخانه پودر ماهی

هر کارخانه پودر ماهی از روش های گوناگونی برای تولید پودر استفاده می کند ‌‌‌‌‌و پودر ماهی تولیدی که آرد مانند و دارای طیف رنگ قهوه‌ای می باشد وهم چنین سرشار از پروتئین است را در اختیار افراد مورد تقاضا در صنایع مختلف قرار می دهند.

کارخانه برای تولید پودر ماهی مراحل زیر را بصورت کانتینیوس یا پیوسته و بدون دخالت نیروی انسانی انجام می دهند.

۱-مرحله صید

۲-پختن ماهی ها در دستگاه خاص

۳-گرفتن روغن و چربی ماهی ها

۴-گرفتن آب ماهی و رطوبت گیری

۵-پروتئین گیری

۶-خشک کردن ماهی

۷-سرد کردن ماهی

۸-آسیاب نمودن محصول بدست آمده

۹-کیسه گیری

۱۰-بسته بندی محصول

نکته بسیار مهم و قابل توجه این است که:

بایستی بگوییم که در مرحله پخت ماهی ها باید مقدار تری متیل آمین موجود در پودر ماهی توسط تجزیه محصول بررسی شود چرا که مقدار زیاد ان باعث بوی نامطبوع و بد در گوشت و تخم انواع حیوانات می شود.

شرکت پودر ماهی جنوب

شرکت پودر ماهی جنوب تعدد شرکت تولید پودر ماهی جنوب بسیار با کیفیت و مختلفی برای تولید غذای دام و طیور در شهرهای مختلف جنوب ایران مانند بندر عباس،کنارک،قشم،هرمزگان و …وجود دارند که پودر ماهی را در وزن ها و بسته بندی های مختلفی به متقاضیان ارائه می دهند.

پودر ماهی تولیدی توسط این شرکت ها از ماهی های غیر قابل مصرف برای انسان ها (ماهی های اقیانوسی)مانند کوسه،شیر ماهی،کپور،مار ماهی ،ماهی متو،انواع دیگر آبزیان،تلفات استخرهای پرورش ماهی و هم چنین ضایعات باقی مانده از کارخانه‌های تولید تن ماهی در طی یکسری فرآیند خاص تهیه می شوند.

پودر ماهی جنوب نمایندگی

پودر ماهی جنوب نمایندگی های بسیار مختلفی در تمام شهرهای مختلف ایران دارد که شما می توانید در صورت تمایل برای تهیه محصول به صورت کلی و یا جزئی به آن ها مراجعه نمایید.

بی شک هرچه کیفیت پودر ماهی یک کارخانه بیشتر باشد،متقاضی بیشتری داشته و از تعداد نمایندگی های بیشتری نیز در جای جای کشور برخوردار است.

البته ذکر این نکته نیز بسیار حائز اهمیت است که نمایندگی ها پس از خرید عمده محصول از کارخانه مخصوص به آن نمایندگی ،به قیمت محصول اضافه می کنند و همین امر سبب رونق کسب و کار آن ها می شود.

هر نمایندگی می تواند محصول چندین شرکت مختلف را تهیه و پس از آگاه نمودن مشتری از ویژگی های محصول،مقایسه آن ها با یکدیگر و اعلام قیمت ،مشتری می تواند محصول مورد نیاز خود را انتخاب نماید.

نمایندگی نیز با این کار سود بیشتری حاصلش می شود.

پودر ماهی جنوب کیلویی چند

پودر ماهی جنوب کیلویی چند پودر ماهی جنوب کیلویی چند است؟

عوامل بسیار زیادی بر روی قیمت پودر ماهی جنوب تاثیر گذار می باشند،برای مثال به ذکر موارد زیر می پردازیم:

۱-هرچه کیفیت پودر ماهی بیشتر باشد(یعنی مقدار پروتئین و آمینواسید آن زیاد تر باشد),از قیمت بالاتری برخوردار می باشد.

۲-میزان عرضه و تقاضا نیز بر روی قیمت تاثیر بسیار زیادی دارد برای مثال در بعضی فصول صید ماهی نامناسب بوده و یا اینکه ضایعات کارخانه ها کاهش پیدا می کنند لذا قیمت پودر ماهی موجود در بازار افزایش می یابد.

۳-تعداد مشتری ،بی شک هرچه متقاضی بیشتر باشد قیمت نیز افزایش می یابد.

برای بدست آوردن قیمت روز هر کیلو پودر ماهی شما می توانید با واحد ارتباط با مشتری هر کارخانه که شماره آن در قسمت ارتباط با ما آن وجود دارد تماس گرفته و از قیمت روز محصول با خبر شوید.

هم چنین یکی دیگر از راه های آگاه شدن از قیمت هر کیلو پودر ماهی جنوب،مراجعه به سایت های فروش آنلاین مانند باسلام،باسکول،ترب و…می باشد که پس از سر زدن به غرفه هر فرد می توان از قیمت روز محصول،روش تهیه شده ،ویژگی های کالا،نحوه سفارش و…آگاه شوید و سپس اقدام به خرید محصول کنید.

پودر ماهی جنوب یعنی چه

برای پاسخ به سوال پودر ماهی جنوب یعنی چه ؟,با ما همراه باشید.

شاید بسیاری افراد در مورد پودر ماهی جنوب اطلاعات کافی نداشته باشند و با شنیدن اسم آن ،توجهشان به نوعی ادویه برای پخت و پز جلب شود،اما پودر ماهی جنوب یک نوع ادویه نیست که افراد در هنگام پخت ماهی به روشهای مختلف ،با این ادویه ماهی را طعم دار کنند ،بلکه یک نوع غذا مخصوص دام و طیور است.

در زیر به بررسی تاریخچه پودر ماهی جنوب می پردازیم.

ماهیگیران در زمان صید انواع ماهی و میگو ،یکسری ماهی های بسیار بی ارزش به تورشان می افتاد که اصلا ارزش غذایی نداشتند .

در زمان های قدیم این گونه ماهی ها را می سوزاندند یا مجدد در دریا رها می کردند تا خوراک انواع موجودات دریایی شوند .

امروزه با توجه به رونق دامداری و کشاورزی ،تامین خوراک دام و طیور از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است .

بر همین اساس،دانشمندان طبق آزمایشات مختلف ،ترکیبات گوناگونی را استفاده نموده و در آخر توانسته اند از ترکیب ضایعات باقی مانده و بلااستفاده از کارخانه های تن ماهی و هم چنین ماهی های ذکر شده در بالا و ماهی های تلف شده موجود در استخرهای ماهی یک محصول غذایی کامل را با روش ها و دستگاه های مختلف تهیه و به عنوان خوراک دام و طیور وارد بازار کنند.

این ماده غذایی ،پودر ماهی نام دارد که طبق دو روش هوایی و زمینی خشک می شود و از طرفداران بسیار زیادی برخوردار می باشد.

پودر ماهی جنوب در چه غذاهایی استفاده میشود

پودر ماهی جنوب در چه غذاهایی استفاده میشود شاید شما نیز این سوال برایتان پیش بیاید که از پودر ماهی جنوب در چه غذاهایی استفاده می شود؟

در جواب بایستی بگوییم که،پودر ماهی به دلیل خواص متعدد موجود در آن در تغذیه انواع دام (گاو،گوسفند و..)به عنوان غذای اصلی ویا مکمل استفاده می شود که باعث هضم بهتر غذا اصلی می شوند.

البته بایستی به ذکر این مورد بپردازیم که از پودر ماهی حلوا علاوه بر تغذیه دام و طیور بعنوان یک کود درختی بسیار مناسب نیز استفاده می شود.

پودر ماهی جنوب طرز پخت

کارخانه ها برای پخت پودر ماهی جنوب از دستگاه ها و فرآورده های بسیار مختلفی استفاده می کنند که در زیر به بررسی کامل این مطلب می پردازیم.

پودر ماهی جنوب از انواع ضایعات ماهی های مختلف جنوب و هم چنین ضایعات ماهی های تن که قابل مصرف برای انسان ها نیستند،تهیه می شود.

ابتدا ماهی های مورد نیاز را وارد کارخانه می کنند.

پس از انتقال ضایعات به کارخانه ها ،آن ها را به سه بخش روغن ،جامد و آب تقسیم می کنند.

حال پخت پودر ماهی در چند مرحله انجام می شود:

۱-در مرحله اول پخت،ضایعات را پس از حرارت دادن ، پروتئین موجود در آن ها را منعقد می کنند.

۲-در مرحله بعدی با فشار و پرس اب و روغن موجود در ان ها جدا میشود.

۳-پس از جداسازی روغن و اب موجود در این ضایعات ،ان ها را به خوبی خشک کرده و دقت لازم را بکار می گیرند ،تا پودر ماهی نسوزد.

۴-در مرحله نهایی نیز ضایعات را به خوبی آسیاب و پودر میکنند و پس از بسته بندی نمودن مناسب آن ها را آماده فروش می کنند.

پودر ماهی جنوب غذای کدام کشور است

پودر ماهی جنوب غذای کدام کشور است شاید برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که پودر ماهی جنوب غذای کدام کشور است؟

در پاسخ به این سوال بایستی بگوییم که ،تقریبا تمامی کشورها مثل ترکیه،ژاپن،چین ،هند ،لبنان،عمان و سایر کشورهای عرب نشین از پودر ماهی به عنوان غذای دام و طیور استفاده می کنند و تنها تفاوت در ان ها،نحوه تهیه این پودر با فرآورده های مختلف است.

برای مثال ،در هند بیشتر از پودر ماهی حلوا،در چین از پودر ماهی اسکار،در کشورهای عربی از پودر ماهی فایتر،در عمان از پودر ماهی کپور ،در لبنان از پودر ماهی تیلا پیا،در ژاپن از پودر ماهی اسپیرولینا و در ترکیه از پودر ماهی اوزون استفاده می شود.

پودر ماهی جنوب معروف

پودر ماهی جنوب معروف است چرا که این روزها از پودر ماهی در خوراک اکثر دام و طیور استفاده می شود ، زیرا که لیپیدهای موجود در پودر ماهی ضمن تامین اسید آمینه ضروری برای دام و طیور باعث افزایش انرژی مورد نیاز آن ها نیز می شود.

در ایران شرکت های بسیار مختلف و معروفی وجود دارند که انواع مختلفی از پودر ماهی جنوب را در بسته بندی هایی با وزن ،ظاهر و کیفیت بالا و مختلف در اختیار متقاضیان قرار می دهند.

از دلایل معروفیت دیگر پودر ماهی در میان دامداران و طیور داران می توان به مطبوع نمودن مزه و بوی خوراک دام و طیور و در نتیجه علاقمندی حیوان به این غذا اشاره نمود.

آنتی اکسیدان های موجود در پودر ماهی باعث کاهش حد زیادی از آسیب های منتقل شده از مواد سمی به حیوان می شود.

پودر ماهی جنوب ضرر دارد

پودر ماهی جنوب ضرر دارد پودر ماهی جنوب ضرر دارد؟

زیاده روی در مصرف هر چیزی ،دارای ضررهای بسیار بی شماری می باشد،بنابراین در صورت زیاده روی در مصرف پودر ماهی نیز ضرر های بسیار بی شماری در دام و طیور تولیدی به وجود می آید.

مقدار مجاز مصرف روزانه از پودر ماهی در خوراک دام ها بایستی بین ۲۰۰تا ۲۵۰ گرم باشد که با مصرف این مقدار پودر ماهی هیچ گونه تاثیر منفی بر روی مزه،طعم و بوی گوشت دام به وجود نمی آید.

اما در صورت زیاده روی در مصرف پودر ماهی به دلیل وجود تری متیل آمین ممکن است شیر گاو ،تخم مرغ و حتی گوشت دام و طیور بوی ماهی بگیرد هم چنین کره تهیه شده نیز نرم شود،زیرا که بسیاری ماهی ها مانند قزل آلا دارای مقدار زیادی جیوه می باشند.

علاوه بر این باقی ماندن مقدار بالا ، تری متیل آمین پس از پخت پودر ماهی منجر به بیماری استفراغ سیاه در حیوانات مختلف می شود که این بیماری بسیار خطرناک است و حتی موجب تلف شدن دام و طیور می شود.

هم چنین پودر ماهی به عنوان غذای دام ،طیور و آبزیان بوده و یا به صورت کود شیمیایی برای انواع درختان استفاده می شود بنابراین در صورت مصرف آن توسط انسان ضررهای زیادی برای او به وجود می آید.