چشم انداز بازار پودر ماهی

بازار پودر ماهی  در نتیجه پیشرفت‌های قابل توجه در صنعت طیور و آبزی پروری رشد چشمگیری خواهد داشت. پذیرش حیوانات خانگی به دلیل شهرنشینی سریع و تغییر سبک زندگی مصرف کننده انجام شده است که تقاضا برای غذای سالم حیوانات خانگی را تکمیل کرده است.با استفاده گسترده‌تر از پودر ماهی در خوراک دام و با قوی‌تر شدن تولید غذاهای کاربردی، بازار رشد خواهد کرد، بنابراین، بازار پودر ماهی در سطح جهان تقویت می‌شود.

شناخت روزافزون این که پروتئین ماهی خشک شده و ماهی دلمی را می توان برای غنی سازی مواد غذایی استفاده کرد و ایجاد وعده های غذایی با ارزش افزوده عملکردی، صنایع غذایی را بر آن داشت تا چندین تکنیک برای تولید مواد پروتئینی ماهی از مواد اولیه مختلف را بررسی کند. پودر پروتئین ماهی  یک محصول ماهی خشک و پایدار است که حاوی پروتئین بیشتری نسبت به گوشت ماهی اصلی است. این برای مصرف انسان در نظر گرفته شده است، بنابراین پذیرش پودر ماهی در سراسر جهان تسریع می شود.

مصرف کامل گونه‌های ماهی کوچک و استخوان‌های ماهی بزرگ می‌تواند به کاهش تا حد زیادی کمبود ریزمغذی‌ها و پروتئین کمک کند. این محصولات ماهی ارزان‌تر هستند، به این معنی که می‌توانند نیازهای افراد فقیر و آسیب‌پذیر را، به‌ویژه در مناطق روستایی و شهری که منابع مالی کم مانع تنوع غذایی می‌شوند، برطرف کنند، بنابراین بازار پودر ماهی را افزایش می‌دهند.

ماهی قزل آلا

پیش‌بینی می‌شود که تقاضای مصرف‌کننده برای غذاهای آماده با ارزش غذایی خوب که نیاز به حداقل پردازش دارند، قابل توجه باشد. وجود استخوان یک مسئله جدی در هنگام تولید کالاهای راحتی از برداشتن این استخوان ها کار سختی است و همچنین منجر به از بین رفتن مواد معدنی کلیدی مانند کلسیم، پتاسیم، سدیم و روی می شود. صید جانبی دریایی کم ارزش به عنوان غلظت پروتئین ماهی و پودر ماهی خوراکی ساخته شده از ماهی بدون استخوان در چندین منطقه جهان محبوبیت پیدا می کند.

اکثر غذاها دارای مقادیر زیادی کربوهیدرات و چربی هستند که هر دو برای تولید انرژی و دریافت کالری ضروری هستند. سایر مواد مغذی مانند ویتامین ها، مواد معدنی و پروتئین نقش جزئی دارند. محتوای پروتئین و مواد معدنی پودر ماهی خوراکی بالا بود.

همچنین می‌توان از آن برای حذف جزئی کربوهیدرات‌ها از وعده‌های غذایی برای تهیه نان، بیسکویت، و چاپاتیس استفاده کرد. این عوامل باعث رونق بازار پودر ماهی در سطح جهان می شود.

در دوره پیش بینی شده، انتظار می رود بازار جهانی پودر ماهی با سرعتی سریع افزایش یابد. پیش‌بینی می‌شود که بازار جهانی پودر ماهی تحت تأثیر توسعه فزاینده غذاهای کاربردی باشد. جدای از آن، انتظار می‌رود بازار جهانی پودر ماهی در نتیجه افزایش استفاده از ماهی‌های مختلف در تولید پودر ماهی از جمله ماهی خال مخالی، ساردین و آنچوی گسترش یابد.

پودر ماهی تهیه شده از تثبیت لیپیدها و پروتئین ها طعم و طعم اصلی ماهی را حفظ می کند و قابلیت نگهداری خوبی در انجماد و اتاق ایجاد می کند که این کار روی صادرات ماهی تاثر گذار است بنابراین تقاضا برای پودر ماهی در کشور را افزایش می دهد. به عنوان مثال، ماهی هیلسا که دارای طعمی خوش طعم، ارزش غذایی بالا با پروتئین بالا و چربی بسیار بالا است، تقاضا برای پودر ماهی هلسا در هند را افزایش می دهد.