فروش سرکه سفید در بازار تهران ممنوع شد

خطر اصلی سرکه سفید در بازار مانند هر محصول اسیدی، ناشی از واکنش های شیمیایی است که می تواند با محصولات کلردار (سفید کننده، سنگریزه های استخر و غیره) رخ دهد.

در واقع، “کلر در حضور اسید (از جمله سرکه سفید) یک گاز بسیار سمی تولید می کند: دی کلر (Cl2) که در صورت استنشاق می تواند کشنده باشد.

بنابراین مراقب باشید هرگز از سفید کننده و سرکه سفید برای تمیز کردن خانه خود استفاده نکنید.” علاوه بر این، سرکه سفید به دلیل غلظت بالای اسید استیک، قادر به تحریک غشاهای مخاطی است.

“پس مراقب باشید اگر سرکه سفید خالص را گرم می کنید: بخارات می تواند چشم ها یا مخاط بینی را تحریک کند. اگر تصمیم دارید برای خود یک چای گیاهی با سرکه سفید درست کنید همینطور است.

بسته به دوز سرکه در فنجان و دمای آن آب، ممکن است از سوزن سوزن شدن ناشی از بخار سرکه شگفت زده شوید. به طور خلاصه، باید مراقب بود که آن را در چشم، گوش، روی زخم یا پوست تحریک شده، حتی در صورت رقیق شدن، قرار ندهید.

دکتر Le Grand می‌گوید: «به‌جز احتیاط‌هایی که در بالا ذکر شد، طبق اطلاعات من، هیچ منع مصرف عمده‌ای برای استفاده از سرکه سفید، چه از طریق بلع (رقیق‌شده) و چه برای مصارف خانگی وجود ندارد.

با این حال، باید مراقب باشید که بطری‌های سرکه سفید را دور از دسترس کودکان خردسال نگه دارید تا از ورود تصادفی آن به چشم‌هایشان یا تصمیم به خوردن جرعه جلوگیری شود.

اگر با وجود تمام اقدامات احتیاطی، جسورترین آنها آن را قورت داد، نترسید، آنها را وادار کنید یک لیوان بزرگ آب بنوشند. همینطور در صورت پاشیدن به چشم، با سرم فیزیولوژیک کاملاً بشویید.