مزایای خوردن ماهی جنوب

ماهی یکی از سالم ترین غذاهای روی کره زمین است. سرشار از مواد مغذی مهم مانند پروتئین و ویتامین D است. ماهی همچنین منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 است که برای بدن و مغز شما بسیار مهم است. ماهی مملو از مواد مغذی بسیاری است که اکثر مردم فاقد آن هستند. این شامل پروتئین با کیفیت بالا، ید و انواع ویتامین ها و مواد معدنی است.گونه های چرب گاهی اوقات سالم ترین ها در نظر گرفته می شوند. این به این دلیل است که ماهی های چرب، از جمله سالمون، قزل آلا، ساردین، ماهی تن و ماهی خال مخالی دارای مواد مغذی مبتنی بر چربی بیشتری هستند.

این شامل ویتامین D، یک ماده مغذی محلول در چربی است که بسیاری از افراد فاقد آن هستند. ماهی های چرب و ماهی دلمی همچنین دارای اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای عملکرد مطلوب بدن و مغز بسیار مهم هستند و به شدت با کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مرتبط هستند.

برای رفع نیازهای امگا 3، خوردن ماهی چرب حداقل یک یا دو بار در هفته توصیه می شود. اگر گیاهخوار هستید، مکمل های امگا 3 که از ریزجلبک ها ساخته شده اند را انتخاب کنید.
ممکن است خطر حملات قلبی و سکته را کاهش دهد حملات قلبی و سکته مغزی دو عامل شایع مرگ زودرس در جهان هستند . ماهی یکی از سالم ترین غذاهایی است که می توانید بخورید.

قیمت ماهی جنوب

ماهی قزل آلا

جای تعجب نیست که بسیاری از مطالعات مشاهده‌ای بزرگ نشان می‌دهند که افرادی که به طور منظم ماهی می‌خورند کمتر در معرض خطر حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی هستند.

در یک مطالعه بر روی بیش از 40000 مرد در ایالات متحده، کسانی که به طور منظم یک یا چند وعده ماهی در هفته می‌خوردند، 15 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی بودند.

محققان بر این باورند که انواع ماهی‌های چرب به دلیل محتوای بالای اسید چرب امگا 3 برای سلامت قلب مفیدتر هستند.
حاوی مواد مغذی است که در طول رشد بسیار مهم هستند
اسیدهای چرب امگا 3 برای رشد و نمو ضروری هستند.

اسید دوکوزاهگزانوئیک چربی امگا 3 (DHA) به ویژه برای رشد مغز و چشم مهم است .

به همین دلیل، اغلب توصیه می شود که زنان باردار و شیرده به اندازه کافی اسیدهای چرب امگا 3 مصرف کنند.

با این حال، برخی از صادرات ماهی دارای جیوه بالایی هستند که با مشکلات رشد مغز مرتبط است.

بنابراین، زنان باردار باید فقط ماهی های کم جیوه مانند سالمون، ساردین و قزل آلا و بیش از 12 اونس (340 گرم) در هفته مصرف کنند.

آنها همچنین باید از ماهی خام و نپخته اجتناب کنند زیرا ممکن است حاوی میکروارگانیسم هایی باشد که می تواند به جنین آسیب برساند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.